Bara jag som var extremt dum?

Tycker det är alldeles fruktansvärt att redan 9-åringar börjar tänka på att de borde "banta", att de är feta och hur mycket kalorier det finns i viss mat. Har inte lagt märke till det så mycket förr, men idag råkade jag lyssna på några småungar (8-10 år?) i matsalen när jag höll sällskap till min kompis. Anyway, alla flickor pratade högt om hur tjocka de var, vissa petade i maten och tjatade om kalorier och en annan visste att ett knäckebröd är ungefär 30 kcal. Jag blev helt chockad! Jag menar, när jag var liten trodde jag att om man åt 200g så gick man upp 200g, spelar ingen roll om det var choklad eller sallad, (kanske inte riktigt så but you get the point). När jag var 13 år gammal började jag först komma in i vad kalorier är för något. Kanske är det bara jag som överreagerar igen, men jag tycker det är så synd att redan i den åldern börjar man bry sig om sånt :/

Hur är det med er? När "förstod" ni var kalorier är?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättehemsk att små tjejer håller på och vet så mkt, Väldigt sent för min del, har varit nöjd me mig själv och aldrig tänkt tanken på att banta eller så förens jag var typ 18 och gick i trean på gymnasiet

2010-02-18 @ 10:31:47
URL: http://nertill43kilo.blogspot.com
Postat av: Emma

När jag var ca 12 så försökte jag gå ner i vikt genom att äta mindre, inte äta sånt som var onyttigt, träna mer etc. När jag var nånstans mellan 12-13 började jag räkna kcal. Jag är nu 14, men har inte räknat kcal hela tiden, det går i perioder

2010-02-26 @ 21:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0